вторник, 2 ноември 2010 г.

Клеветата


   
      К о м е н т а р
    Дядо ми по майчина линия, Киро Карадобрев, който е бил кмет на с. Сан Стефано, Карнобатска околия, след Девети е арестуван и откаран в Карнобат. Обвинен е в предаването на жандармерията на двама души, който са се криели в една плевня в селото.
    Това, така наречено предателство, не е извършено от дядо ми и колкото и да са го измъчвали в милицията, месеци наред, той не е признал, защото не е имало какво да признава.
    След като нямат никакви доказателства за престъпление, нито пък има самопризнание, вместо да го освободят, изпращат един милиционер в селото да пита бившите му ратаи, какво да го правят, не се признавал за виновен. Селските дървеници,
тези пълзящи кръвопийци, казали: "Каквото искате го правете, в село жив не го искаме". С тези няколко думи те фактически му издават смъртна присъда. След което комунистическите главорези го убиват.
    След неговата смърт години на ред се говореше, че той е предал онези двамата, но в нашето семейство знаехме, че е невинен. Мен лично, в детството ми, тази несправедливост много ме гнетеше, но нямах възможност, нито знаех как да докажа, че дядо ми не е направил това, в което е бил обвинен.
    Всичките ми притеснения, обаче, изчезнаха в момента, когато разбрах какво означават думи като "държавна власт", "закон" и "ред".
    Кметът не предава. По силата на служебните си задължения той е длъжен да се грижи за реда в населеното място, където е избран за кмет в демократични избори. И ако някой наруши закона, той може да му се скара, може да го арестува, да го предаде на съд и съдът може дори да го осъди. Предават се съратници, другар другарите си може да предаде за шише ракия, но кметът не предава!
    А как държавата, в частност и кметът на едно населено място, като нейн представител, трябва да се отнасят с групите въоръжени до зъби мъже и жени, които скитат по полето и горите, влизат в селата и се крият в чуждите превни? Единствено с прилагане на тогава съществуващите закони, тъй като за никого не е било тайна целта на тези скитащи банди; саботажи и терор.
    През 1955 година излезе една никому ненужна книжчица, но когато я прочетох, имах доказателството, което не се надявах вече, че ще намеря.

Последователи